Hvorfor bruge Twitter til at holde folk opdateret?

Denne artikel handler om at gøre Twitter lønsom for din virksomhed. Twitter er stadig for mange en ny måde at kommunikere på i en større verden.
Mange holder sig måske tilbage fra at komme i gang, fordi det måske kan virke en smule underligt hvorfor man med små tekstbeskeder skal informere verden om hvad pokker man render rundt og laver.
Det kan måske virke underligt at Twitter er blevet sådan et hit blandt mennesker over hele kloden, men når man først begynder at forstå tankegangen bag er det et værdifuldt værktøj.
Det er ikke kun privat personer som benytter Twitter – også virksomheder benytter Twitter i deres markedsførings strategi – her kan du se hvordan en virksomhed som Probana benytter Twitter.
Hvad er den unikke værdi af Twitter?

Twitter handler ikke blot om at poste korte status opdateringer – det handler i høj grad om at interagere i et fællesskab og skaber værdi for de personer som har valgt at følge en.
Hvis der f.eks. er folk der har konkret spørgsmål i forhold til din branche, kan du med fordel svare dem og på den måde opbygge troværdighed omkring dig selv og den virksomhed du repræsenterer.
Hvis der f.eks. er en markedsleder i din niche, kan du med fordel følge denne person og interagere med de Tweets han/hun sender ud. Måske poster personen et link til enspændende artikel og knytter en kommentar til artiklen og du kan så svare eller kommentere på dette.
Begavede svar bliver der altid lagt mærke til – og hvis personen har mangde der følger ham, kunne det jo være at disse personer syntes det også ville være interessant at følge netop dig!.
Det handler om at skabe værdi – folk hader at blive spammet med tilbud, produkt nyheder eller andet de anser som værende støj. Det handler således om at skabe mere værdi fremfor kun at promovere din virksomhed.

Folk har ikke noget imod at høre om produkter eller tiltage som har en værdi for dem, men det bør ikke være det som er det primære fokus med din Twitter profil.
Det er lidt som hvis man læser i en avis og der intet andet er end reklamer – det bliver man hurtigt træt af. Sørg for at der er spændende indhold som folk har lyst til at kommentere på eller dele. Det er den sikre vej til at få opbygget en stor gruppe af loyale personer som følger dig på Twitter.